6 Mar 2012

Beyin Oyunlarım


Şu beyin ne  acayip  bişey dimi blog?
Zaman bunca hızla  ilerlerken hatıralar nasıl kalıyor insanın beyninde an gibi.,
Mesela ta o çocukluğumda amcamın bana Libya’dan getirdiği arap bebeğimle kurduğum evcilik oyunlarımın senaryosu aklımda. Nerde ki şimdi o bebek? Onu hatırlamıyor beynim bak…Annemin terlikle beni dövdüğü günde aklımda ( ne sopaydı ama..:) Canım annemmm…
Lisedeyken bana asılan havuç saçlı oğlanın (Ozan’dı adı onu da unutmamışım:) beni ağaç altında öpmek için sıkıştırıp midemi bulandırdığı akşam da aklımda. Ne işin olur o saatte senin parklarda bahçelerde? Gençlik işte..,
Babamın sigaralarından aşırdığım ergenlik çağlarım,
Dersaneye giderken ablamdan bana ödünç vermesi için yalvarıp yakardığım , yalakalığın dibine vurduğum kazağın kilim desenlerini ahanda  şimdi şuraya çizebilirim.
Bayramlarda giydiğim puantiyeli elbiselerin renk ve modelleri.. seri seri..yazılım harikası beynimde.
Yokuş aşağı inerken ayağımın asfalt üstündeki kumlardan kayıp düşüş aşamalarım ve bileğimi kırdıktan sonra deli dana gibi böğürüp koşturduğum,mahalleyi ayağı kaldırdığım gün geliyor gözümün önüne.. Bileğim her zorlamada hala sızlar.
Acı anılara girmeyeceğim. Bu da ilginç işte;   acı anıları hatırlamayı reddettiriyorum beynime. İstemiyorum, yok sayıyorum, ne gerek var? Hassas insanım ben. Sanki o an yaşanmış gibi moda giriyorum, öfkeyse öfke kusuyorum, yassa yas, .Akışımı bozuyorum istemeden. Daha doğrusu akışım duruyor.
Beyin işte. Nerden çıktıysa bu konu gerizekalı mıyım neyim,
Yazacak bi konu mu bulamadım?
Demek ki bulamadım.
Beyinbilimcilere hürmetlerimle.
 Hepinizi ayrı ,ayrı , tek, tek tokalar selamlarım.

2 yorum:

alkım doğan dedi ki...

Ah, annelerin o terlikleri... Küçükken annemin yerden terliğini alıp bize göstermesi yeterdi. Mesajı alırdık hemen:)
Bu konu nereden çıktı demişsin ama ben sevdim. Yazının güzelliği de bu zaten. Biryerlerden gelip buluyor seni.
Sevgiler.

morbalık dedi ki...

:) teşşkkürler alkım.. aynı duyguları paylaşmak güzel...terlik demek sopa demek, sopa demek annem demek, annem demek herşey demek,sevgi demek...